Hej Sanne
Det slog mig, at Scott Kelby i sin tredje fotobog (side 174) anbefaler Opteka Timer Remote Control. Den koster 38 engelske pund hos amazon i England: LCD Timer Remote Switch control cord cable fits Canon EOS 10D 20D 30D D30 40D 50D 1D 1Ds 5D as RS-80N3
Men, jvf. http://opteka.com/optekatimerr…..meras.aspx, ser det ikke ud til at de har lavet en til 500D (endnu?). Bemærk at 500D hedder Digital Rebel T1i i USA
Jeg har haft fat i Canon's helpdesk, for at spørge om der findes noget software som kan styre kameraet. Det gør der desværre ikke til 500D, men man kan åbenbart downloade et software developer kit programmet "EOS Utility" og selv udvikle softwaren til styrringen af kameraet!?!? – Det lyder lidt for langhåret for mig!
Lige et BTW til Nikon bruger: Har du et D200, D2xs, eller D300 og nyere modeller med et modelnummer derover, er der ingen grund til at købe en fjernbetjening for at at tage timer-optagleser – det er nemlig indbygget i kameraet (det hedder "Interval Timer Shooting")! Nice, eh!?
Se også Scot Kelby's video om timer recording - det er hhv. tredje- og næstsidste videoklip på siden
God fornøjelse!