Foto tips digital kamera

You must be logged in to post Login

Lost Your Password?

Search Forums:

Minimum search word length is 4 characters – Maximum search word length is 32 characters
Wildcard Usage:
*  matches any number of characters    %  matches exactly one character

Fjernudløser til Canon 500D

UserPost

17:01
21. January 2010

Sanne

Kender nogen til en fjernudløser eller andet der kan "times" så mit Canon eks. tager 1 billede hver 15. min i 8 timer…

På forhånd tak for hjælpen

16:51
24. January 2010

thomashenning

Hej Sanne

Canon har lavet en fjernudløser mid timer som både kan bruges som interval timer samt som almindelig fjernudløser. Den hedder CANON Timer TC-80 N 3. Den koster dog en del synes jeg, det billigste jeg kunne finde den til er lige godt 1000kr inkl. moms og forsendelse..

http://accessories.euro.dell.c…..9542498131

11:17
28. January 2010

Peter Kirring

Hej Sanne

Det slog mig, at Scott Kelby i sin tredje fotobog (side 174) anbefaler Opteka Timer Remote Control. Den koster 38 engelske pund hos amazon i England: LCD Timer Remote Switch control cord cable fits Canon EOS 10D 20D 30D D30 40D 50D 1D 1Ds 5D as RS-80N3

Men, jvf. http://opteka.com/optekatimerr…..meras.aspx, ser det ikke ud til at de har lavet en til 500D (endnu?). Bemærk at 500D hedder Digital Rebel T1i i USA

Jeg har haft fat i Canon's helpdesk, for at spørge om der findes noget software som kan styre kameraet. Det gør der desværre ikke til 500D, men man kan åbenbart downloade et software developer kit programmet "EOS Utility" og selv udvikle softwaren til styrringen af kameraet!?!? – Det lyder lidt for langhåret for mig!

Lige et BTW til Nikon bruger: Har du et D200, D2xs, eller D300 og nyere modeller med et modelnummer derover, er der ingen grund til at købe en fjernbetjening for at at tage timer-optagleser – det er nemlig indbygget i kameraet (det hedder "Interval Timer Shooting")! Nice, eh!?

Se også Scot Kelby's video om timer recording - det er hhv. tredje- og næstsidste videoklip på siden

God fornøjelse!

11:35
31. January 2010

Sanne

Hej Thomas og Peter

Tusind tak for svarene. Der skal vist investeres i en timer, da der er en arbejdsplads der kan tage sig af regningen.

Endnu en gang, tak for hjælpen. Fedt at der er nogen gider bruge tid på at hjælpe andre på denne måde.

Jeg er bange for at i hænger på mig og mine begynderspørgsmål, men det er i jo selv ude om!!

KH Sanne

23:28
1. February 2010

thomashenning

Hej igen Sanne

Du skal ikke holde dig tilbage med spørgsmål. Der findes som bekendt ingen dumme spørgsmål, kun dårlige svar. Jeg er selv nybegynder idet jeg kun har taget billeder i et års tid ca. Og mit udstyr er på ingen måde noget særligt, jeg har selv lillebroren til dit kamera nemlig 450D'eren. Så du kan trygt føle dig fri til at spørge løs. Der bliver på ingen måde set skævt til nogen spørgsmål her, det er kun fedt at kunne hjælpe andre ligesom man selv er blevet hjulpet af andre og i øvrigt fortsat bliver..

VH. Thomas Cool

Bottom